Monday, February 21, 2011

Peluang Terbuka Untuk Artis Pilih kasih



Setelah dua tahun bersiaran, belum ada nama besar yang dilahirkan oleh program realiti pencarian pelakon pelapis ciptaan Malaysia, Pilih Kasih. Belum ada yang diangkat sebagai hero dan heroin. Berbeza sekali dengan realiti nyanyian yang melahirkan banyak bintang mi segera.
Malah pengasasnya pelakon disegani Rosyam Nor sentiasa memberitahu artis baru kelahiran Pilih Kasih yang mereka memerlukan sekurang-kurangnya dua tahun untuk mencipta nama. Melahirkan pelakon amat beza dengan mencipta penyanyi baru, kata Rosyam.

Livonia dan Ku Hariz melakonkan watak Romeo dan Juliet
Menyedari hakikat itulah pihak penyiar Pilih Kasih, RTM  menyediakan slot khas berupa drama muzikal yang melibatkan mereka selepas ini. Ia bukan keputusan adhoc sebaliknya telah dipersetujui peringkat atasan stesen kerajaan itu sebelum pentas akhir Pilih Kasih berlabuh.

"Kita sentiasa menyokong usaha syarikat yang mahu melahirkan pelakon pelapis. RTM bukan sahaja saluran propaganda sebaliknya menekankan sesebuah program yang bermutu.
"Kita lihat banyak bakat baru yang dilahirkan daripada Pilih Kasih dan sebagai penyiar, kita mahu memberi laluan kepada mereka untuk meneruskan kerjaya seni selepas program tamat," kata Ketua Pengarah Penyiaran, Datuk Ibrahim Yahya.

Aksi pementasan Romeo Dan Juliet.
Pihak RTM memberi peruntukan menerbitkan drama muzikal sebanyak 13 episod. Sekiranya program itu mendapat sambutan pihak RTM tiada masalah untuk menyambungnya. Butiran program itu akan dihasilkan oleh Suhan Movies milik Rosyam Nor yang juga penerbit Pilih Kasih.

Rosyam berkata, pihaknya akan menggunakan khidmat pelakon Pilih Kasih musim pertama dan kedua mengikut kesesuaian watak yang akan diputuskan nanti.
"Kami di Suhan tidak mengikat mereka sebagai artis residen. Mereka bebas mencari peluang berlakon di luar. Kami hanya memberi khidmat nasihat untuk menilai tawaran yang mereka terima daripada mana-mana penerbit.

"Alhamdulihhan sebenarnya mereka ada pekerjaan yang menunggu

No comments:

Post a Comment